Translate

zaterdag 20 oktober 2012

Er was eens...

Als ik beelden zie van Willemstad (Curaçao), dan zie ik een Madurodam met Amsterdamse grachtenhuizen. Geschilderd in frisse pastelkleuren: roze, citroengeel en fluweelblauw.

Het ziet er bijna sprookjesachtig uit. De zon schijnt er iedere dag en er wonen hele vrolijke mensen. 'Waarom maken die politici daar dan ruzie?' vraag ik mij af.

Ik volg natuurlijk de uitslag van de Gouden Televizier-Ring 2012. Voor sommigen is dat ook een soort van sprookje. "Eindelijk hebben wij na twaalf jaar de Gouden Stuiver gewonnen" hoor ik iemand van Het Klokhuis juichen.

Och, ik gun ze allemaal een gouden ring, een stuiver of een sterretje. In het bijzonder Ali B. Maar wanneer ontvang ik nu eens een prijs voor mijn Crazy Stories Format? Met een koperen gordijnring zouden ze mij al heel gelukkig maken.

Veel mensen zaten ook aan de televisie gekluisterd voor het huwelijk van de Luxemburgse erfgroothertog (wat een rare titel) Guillaume en de Belgische gravin Stéphanie.
De kus op het balkon deed natuurlijk menig traantje weg pinken.

En dan was er ook nog de doop van het Zweedse prinsesje Estelle.

Het leek wel sprookjesdag.

Alleen moet Berlusconi op zijn tellen passen met die nachtclubdanseres Rubi. Want als hij niet uitkijkt, komt er een grote roze olifant met een lange snuit, en die blaast zijn sprookje uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten