Translate

zondag 16 december 2012

Ergernis: Razende Bol

Vandaag is het weer eens zo'n dag dat het onmogelijk lijkt om een vrolijk blog-verhaaltje te schrijven. Overal is er ellende in de wereld. Het lijkt wel of duistere krachten mij proberen te dwingen, om er maar vanaf te zien.

Doordat we alleen maar misère op het journaal zien, raken we er aan gewend.
Ze zeggen wel eens; dat de mens stiekem geniet van andermans ellende.
En volgens mij is dat ook zo!

In de Waddenzee - op de zandplaat "Razende Bol" - proberen dierenartsen een bultrug om zeep te helpen. Terwijl hij volgens anderen gemakkelijk te redden is.

Zit hier soms weer een dokter achter, die dolgraag dit beest wil analyseren.
Die stukken hersenkwab van onder zijn schedel wil uitpeuteren.
Een eindje verderop is nu ook al een dode potvis aangespoeld. Komen er nog meer?
En zijn het misschien voortekenen van de Mayakalender?

Ik begin een soort van Jan Mulder gevoel te krijgen. Want ook ik erger mij vaak groen en geel!
Soms voel ik mij dan ook een kind, dat niet volwassen wil worden.
Laten we met z'n allen naar bijvoorbeeld Pamper Island gaan, en met een schepje en een emmertje gezellig wat in de modder rond rommelen.

Want als je eenmaal volwassen bent, dan is het uit met de pret.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten