Translate

maandag 31 december 2012

Jaarwisseling

Binnen een paar jaar start je een auto van het merk Hyundai met je smartphone.
Waar zijn ze nu toch mee bezig?

Vroeger klom je op de bok van een kar, en dan zei je: 'Rijen knol..., hop mahl wieder!'
Ik wil een auto met spraakherkenning. En als ik "ho..." zeg, dan wil ik, dat hij stopt.
Gewoon een heilige koe die naar mij luistert! Simpel toch!

Als het aan de EU ligt, dan is water binnenkort geen mensenrecht meer.
Water uit de kraan wordt uiteindelijk onbetaalbaar!
En arme mensen immigreren dan massaal naar landen waar het veel regent.

"Het wordt een winderige natte jaarwisseling", voorspelt de weerman.
Nederland wordt overstroomd!

Bij mij in de voortuin zie ik al de hele dag een kabouter tussen de Coniferen rondscharrelen.

Het is een oude vermoeide kabouter met een lange witte baard, die een grote papieren puntzak in zijn armen draagt.

In de zak zit een opgewekt kind met een zandloper in zijn handjes.
Het is een jongetje.

Op straat zie ik zwerfhonden en -katten met een bordje om hun nek, waarop staat: Ik zoek een schuiladres voor vanavond, want ik ben bang voor vuurwerk!

En zoals het een echte dierenvriend betaamd, laat ik ze allemaal bij mij binnen.
Dat doe ik ieder jaar!
Als beloning voor mijn goede daad, krijg ik dan weer honderden knuffels, en natte tongen likken mijn handen schoon.

Poeh..., poeh, het was me het jaartje wel!
Morgen haal ik het kind uit de puntzak.

Ik draai de zandloper om, en laat hem - twaalf maanden lang - weer heel langzaam leeglopen.
Ja, ik heb er zin in! Ik ga er weer vrolijk tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten