Translate

woensdag 2 januari 2013

Postzegels

De bouwvallige Pier van Scheveningen is failliet! Wel toevallig dat dit nu precies één dag na de Nieuwjaarsduik moest gebeuren. Zouden die zwemmers misschien toch iets te hard gebibberd hebben? Of hebben boze bultruggen dit op hun geweten?

Reinier Paping - de man die in 1963 onder erbarmelijke omstandigheden de Elfstedentocht won - heeft na 50 jaar zijn eigen postzegel. Eindelijk mag nu heel schaats minnend Nederland even aan deze beroemde oude man likken.

En darter Michael van Gerwen heeft dinsdagavond, in een uitverkocht Alexandra Palace in Londen, de WK-finale met 7-4 verloren van meervoudig Engels wereldkampioen Phil Taylor.

De burgemeester van Boxtel (de heer Van Brummen) twitterde, dat hij - ondanks het ondermaatse pijlgemiddelde van Van Gerwen - toch nog steeds erg trots op hem is. Volgend jaar op Oudejaarsavond iets minder vuurpijlen afschieten, denk ik bij mijzelf.

Een aantal jaren geleden stond ik in het centrum van Antwerpen bij een voetgangersoversteekplaats te wachten. En toen ik nieuwsgierig om mij heen keek, zag ik plotseling dartkoning Raymond van Barneveld staan.

Een beetje slungelig en scheef - van het sjouwen van al die zware postzakken - stond hij daar, net zoals ik, braaf te wachten tot het licht eindelijk op groen sprong.

Ik mag dat wel: beroemd, en toch nog steeds heel gewoon. Ja, hij blijft mijn favoriet!
Eigenlijk merkwaardig dat Raymond nog steeds geen eigen postzegel heeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten