Translate

dinsdag 12 februari 2013

God gooit het roer om

Bijna direct nadat paus Benedictus XVI zijn aftreden had bekend gemaakt, barstte er boven het Vaticaan een hevig onweer los. De St. Pietersbasiliek werd gehuld in een grote zwarte wolk en de bliksem sloeg genadeloos in. Honderden gillende nonnetjes renden als verstrooide pinguïns in paniek over het St. Pietersplein.

Rode en paarse kardinalen hieven angstig hun handen naar de hemel. In afwachting dat die zou opensplijten, en God zijn toorn zou uitspreken over de zondaars.

Maar dat gebeurde niet. Wellicht was het een waarschuwing, want met God valt niet te spotten. Ja, God is boos! Zomaar opstappen, dat gaat niet. Hij bepaalt immers wanneer de tijd rijp is voor een nieuwe paus!

"Benedictus is nog niet weg of er wordt al druk gespeculeerd over een opvolger", hoor ik God brommend in zichzelf mompelen.

'Wat een gedoe, moppert hij. Volgens mij hebben ze het nog niet helemaal begrepen.

De tijd is aangebroken dat ik ingrijp. Het is welletjes geweest! Mijn gelovigen moeten nu eindelijk de bijbel maar eens goed gaan lezen, en begrijpen wat ik écht bedoelde.
Het roer moet om in die conservatieve katholieke kerk, zodat er nu een nieuwe paus komt - die wél van deze tijd is!'

'Maar wat voor paus? vraagt hij zich peinzend af, terwijl hij door een spleet in het wolkendek naar de wereld beneden hem tuurt. Een zwarte paus? Of een homoseksuele paus, een transseksueel of... een travestiet? Nog beter zou misschien een lesbische paus zijn.'
Ja, dat lijkt hem ook wel wat.

Plotseling heeft hij het antwoord: er moet nu een zwarte lesbische gangnam style paus komen! Whoopi Goldberg zal hij tot hoogste kardinaal benoemen, en swingend zullen zij de mensen gaan bekeren.

En terwijl hij van plezier een vreugdedansje maakt, roept hij luidkeels: 'Oh, oh, oh, wat ben ik toch geniaal. Ik denk dat ik vandaag maar een extra kaarsje voor mijzelf ga aansteken.'

Bijna op hetzelfde moment schiet Noord-Korea een raket af. Rakelings scheert het projectiel langs zijn troon, veren dwarrelen om hem heen en een paar engelen vallen voor dood neer.

'Verdomme..., die communisten vinden mijn plan natuurlijk niets. Maar, die krijg ik ook nog wel!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten