Translate

zaterdag 16 februari 2013

Imaginatie

De schade die de meteoriet in Rusland heeft aangericht loopt tegen de 25 miljoen euro. Het gevolg van de planetoïde DA 14 - die gisteravond aan mijn huis voorbij scheerde - is gelukkig te overzien.

Alleen mijn koffieapparaat, de koelkast, de magnetron en de haarkrultang van mijn vrouw hebben onherstelbare schade opgelopen. De elektrische trein van mijn buurman schijnt trouwens ook flinke klappen te hebben gehad. Het hele veiligheidssysteem is naar de Filistijnen. Alle treinen rijden nu door het roze licht.

De neuroloog Jan Steur heeft blijkbaar jarenlang zijn testresultaten vervalst. Waardoor hij mensen niet alleen de stuipen op het lijf heeft gejaagd, maar ook onnodig veel medicijnen heeft laten slikken.

Vijf jaar geleden zei hij tegen mij: 'U heeft een bijzondere vorm van Imaginatie.' 'Oh, is dat zo,' zei ik toen. 'Het heeft nog geen ernstige vorm aangenomen, maar je kunt er beter te vroeg dan te laat bij zijn,' zo vervolgde hij. Daarna gaf hij mij een grote zak met roze pilletjes, waarvan ik er iedere dag twee moest innemen.

Ze hebben wel een een soort van Obelix effect, want ik voel mij als een olifantje dat als puppy in een grote roze pudding is gevallen.
En sindsdien is mijn vrouw roze, mijn kinderen zijn roze, mijn maîtresse is roze...
Tja..., ik zie eigenlijk alles roze!

Op internet lees ik dat de Nederlandse vrouwelijke minister van Defensie in Noorwegen - tijdens een militaire oefening - met een stel jonge knullen de nacht in een sneeuwhol heeft doorgebracht. Ze wilde weleens weten hoe dat aanvoelde. "Ik heb maar drie uur geslapen en ik voel mij heel roze", vertelde ze tegen de pers.

Ja..., dat snap ik ook wel.
Na een halve nacht Bunga-Bunga in de sneeuw, voel ik mij ook super roze.
Daar heb je niet veel imaginaire kwaliteiten voor nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten