Translate

dinsdag 19 februari 2013

Robin Hood

Iedere dag is er overal ellende, oorlog en..., nog eens ellende in de wereld. Ik ben blij dat er sinds kort weer een nieuwe televisieserie "Arrow" op de buis is.
Want alleen Robin Hood kan nog hulp bieden. Hij gaat ons redden!
Niet met drones of computervirussen. Maar gewoon - lekker ouderwets - met pijl en boog!

En Michael Jordan is volgens mij zwaar verslaafd aan Red Bull. Vliegend door de lucht scoort hij het ene na het andere balletje in het netje.

Basketbal is niet meer wat het geweest is.

Als ik Mart Smeets goed begrepen heb, dan is Jordan de moderne Icarus.

Begin 2014 start het ruimtetoerismebedrijf Virgin Galatic. Beroemdheden en zakenmensen met teveel geld hebben nu al gereserveerd. Binnenkort is dus de nieuwe generatie zakenreizen een feit. Met een snelheid van 4.200 km per uur in 2 uur op en neer van Londen naar Sydney. "Ik was mijn boterhammentrommeltje vergeten, dus moest ik even terug", hoorde ik iemand zeggen. "Time is on my side" zongen de Rolling Stones in de jaren zestig. Maar dat is nu toch echt achterhaald.

Investeren in groene energie blijkt weggegooid geld. Want behalve dat zonnepanelen heel duur zijn, vliegen ze ook regelmatig in brand. Je krijgt het natuurlijk wel even héél erg warm. Maar daarna is het uit met de pret. De lege Groningse gasbellen veroorzaken steeds zwaardere aardbevingen, dus ik denk dat de Limburgse steenkolenmijnen spoedig weer worden heropend. Gezellig weer samen rondom de potkachel, kijkend door het raampje naar de smeulende briketten.

Tijdens de diamantroof op Zaventem waren de boeven verkleed als politieagenten. De bewaking dacht dat het verlate carnavalsvierders waren.

En tenslotte nog de vleesellende. In heel veel producten is paardenvlees verwerkt. Is dit het begin? Straks blijkt er ook vlees van ezels in te zitten. En daar ga je heel dom van uit je ogen kijken! Het ligt dus niet alleen maar aan de verslechtering van het onderwijs. Nee, het leven is niet meer wat het geweest is! Zo meteen denk je dat je kalkoen zit te eten, maar in werkelijkheid is het een doodordinair plofkonijn.

Vliegende basketbalspelers; ruimtetoerisme; samen bibberend rondom de kachel; boeven verkleed als carnavalsvierders en rundvlees dat misschien wel kangoeroevlees blijkt te zijn.
Robin Hood waar ben je?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten