Translate

woensdag 6 maart 2013

Rokjesdag

Lente. Het was vandaag nog warmer dan gisteren. Misschien was het in de zon - en uit de wind - wel 20° Celsius! Ja, vandaag was het zeker de eerste "Rokjesdag". Erg vroeg voor de tijd van het jaar, want normaal is dat pas midden april. Terrassen vol meisjes met korte rokjes. Als Martin Bril nog leefde, zou hij wellicht ogen tekort zijn gekomen. Hij zou euforisch zijn geweest.

Op de Campo di Fiori in Rome schittert een splinternieuwe Lamborghine Venemo in de zon. Een ranke dame (van een promotieteam) in een kort zwierig rokje vertelt mij dat hij slechts 3,5 miljoen euro kost.

'Nou..., doet u er mij maar 2, zeg ik. Eentje (een groenkleurige) voor door de week en een goudkleurige voor in het weekend. Ik wil er wel graag een bosje bloemen bij.'


Vanmorgen zat er een goudvink (een mannetje) bij mij op de voederplaats in de tuin. Kijk, daar word ik nou blij van. Dit prachtige vogeltje met zijn rozerode buikje en zwarte kopje - dat normaal vrij schuw is - at bijna uit mijn hand.

Als vogelspotter hoef ik er tegenwoordig niet eens meer op uit te trekken, ze komen blijkbaar allemaal naar mij toe. En nog wel op een doordeweekse dag. Ik ben benieuwd naar wat voor vogels er komend weekend in mijn tuin zullen neerstrijken.

Als het maar geen sprinkhanen zijn! Laat die maar lekker in Israël.
En mochten die groene beestjes massaal deze kant op vliegen, dan ramen en deuren dicht, want ze vreten je letterlijk kaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten