Translate

zaterdag 11 april 2015

Paas dromen met Ranomi Kromowidjojo

Een tijdje geleden liep er in de supermarkt een mooi meisje voor mij. Ze had een goed figuur, alleen haar schouders waren als die van een bodybuildster. Plotseling draaide zij zich om. Het was Ranomi Kromowidjojo! 'Oh, dat verandert de zaak,' mompelde ik in mijzelf. Want zo'n geweldige zwemster mag van mij stevige schouders, spierballen en... een flinke billenset hebben.

Onlangs (tijdens de Paasdagen) zag ik haar op tv. Ja, daar zat een stralende, zelfverzekerde meid - met blinkende tanden, bolle wangetjes en een gulle lach. Heerlijk, ik houd van zulke vrouwen! Na enige tegenslag, misschien door wat liefdesverdriet (ja, dat gaat niet in je natte zwembroekje zitten) komt ze er weer helemaal bovenop - terug in vorm. Yes! Tweede na Femke Heemskerk tijdens de Swim Cup in Eindhoven, maar dat deert haar totaal niet. "Rio here I come - vol gas erop" hoor ik haar zeggen.

Kromowidjojo vind ik overigens een hele vrolijke naam met een muzikale klank! Misschien kan ze dus naast haar zwemcarrière ook nog gaan rappen - samen met Ali B. "Hé man, ik ben jo, jo, kromo-wi-djo-jo. Ja meisie, jij bent helemaal jo-jo...!" Nou, ik zou haar meteen downloaden!

Maar goed... Tijdens mijn dagelijkse ochtendwandelingetje zag ik (in een wei met loeiende koeien) dronken ouders met een champagneglas in de hand. "Lachend gilden ze tegen hun kinderen: hé sukkeltjes..., hé, sukkeltjes..., zoek de eitjes!"
'Jij bent zelf een sukkel,' zei ik tegen een wat patserige man. "Ja, jij ook Happy Pasen, kirde zijn vrouw (zo'n mager typetje met opgebolde borstjes en negerzoenlippen)."
Vervolgens ging het weer vooruit. "Hé, sukkeltjes..., hé sukkeltjes. Kijk nou toch eens goed om je heen. Daar bij die boom - daar ligt nog een ei! Nee pap, dat is een hondendrol!
Sorry... Nou, doe mij dan nog maar een champy. Happy Pasen, murmelde ook hij er achteraan."

Zouden ze bij de banken ook paaseieren verstoppen? En hoeveel eitjes zou je van een ABN AMRO topsalaris'je kunnen kopen? Ik zie Gerrit Zalm al trots met een paar kleurrijke eitjes in zijn handjes voor de camera. Oh..., zoveel? Nou, doet u mij dan maar een extra tonnetje.
Of hebben ze ons weer voor de gek gehouden, en was het een tonnetje haring - voor wie het snelst een baantje in het Pieter van de Hoogenband zwemstadion trekt.
Zalm in een roze zwembroek. Zie je het al voor je!
"Goh..., weet je wie daar aan het trainen was, bubbelt een watertrappelende, gevulde bankier. Wie dan? Nou..., Ranomi Kromowidjojo! En ik heb haar tijdens het passeren even stiekem aangeraakt. Oh, heerlijk..., heerlijk! En weet je wat ze riep? Gedver, weer een kwalleballetje!
Ja, heel ad rem, hele leuke ervaring, leuke meid!"

Maar wat gaat Ranomi na haar carrière doen? Iedere dag haar medailles tellen? En wordt ze dan langzaam een soort van gevulde Erica Terpstra - die eerst de politiek ingaat - en daarna ook een reisprogramma presenteert? "Ja mensen, ik ben nu op Paaseiland. En moet je toch eens kijken: wat een knoepers van eieren..., en die kleuren. Geweldig!"
Of wordt ze een ster in een nieuwe Nederlandse soapserie "Egg Watch", waarin ze de rol speelt van een hele strenge badmeesteres, die met een zweepje jonge zwemmertjes er van langs geeft - billenkoek.
Of... The First Easter Lady? Ja, gezellig met Obama het startsein voor een eierrace geven - gekleed als een soort Playboy Bunny. Maar dan héél anders! Bijvoorbeeld springend op een lila pogo stick rondom het Witte Huis - in een badpak met veel twinkelende stars en stripes.

Als ze maar geen soulzangeres wordt. Zo eentje die met haar dikke kont op en neer wiebelt en (met hese stem) samen met de oude Paul McCartney "She loves you..., yeah, yeah..., yeah" kreunt. Nee..., Ranomi is een vrouw met spierballen. Die doet zoiets vast niet!

Plotseling schreeuwt er iemand in mijn oor: hou nou toch eens op met dat geouwehoer, ik wil verdomme zwemmen..., heel veel zwemmen! En..., Pasen is alweer een week geleden, sukkel!

Verschrikt word ik wakker. Mijn waterbed is lek en ik zit helemaal onder de bruine smurrie.
'Jasses, alweer een natte droom,' mompel ik zacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten