Translate

woensdag 17 oktober 2012

Anouk gaat goochelen

De regen komt met bakken naar beneden. Dit is helemaal niet waar. Ik klets maar wat.

Want als schrijver mag ik met letters goochelen: dus geen weer voor een lekker herfstwandelingetje. Vervolgens kruip ik achter mijn computer en google wat.

Googelen lijkt verdacht veel op goochelen!

Kunsthal: Geamputeerde expositie groot succes, dankzij ramptoerisme? Was de roof een goocheltruc?

Anouk gaat volgend jaar in mei naar het Eurovisie Songfestival in Malmö. Ik heb al meer dan veertig jaar een Zweedse vriend. Ik vind het een prachtig land, maar helaas ben ik een beetje ontgoocheld door ABBA.

Er is geen voorronde, dus brengt zij een ongecensureerd eigen nummer. Is dit een Obama act: Yes, we can change? Wordt het oubollige (en corrupte) songfestival eindelijk hip? Gaat Anouk ook goochelen?

Even verder googelen...

Grieken gaan voortaan bedorven voedsel consumeren. Ze gaan bewijzen dat de producenten ons foppen. Veel producten smaken nauwelijks anders, en van ingeblikte perziken die bijvoorbeeld al tien jaar over datum zijn, word je echt niet ziek! In tegendeel, ze zijn lekker gerijpt!

In de zeer nabije toekomst slikt de mens mini-robotten! Die zwerven door je lichaam en melden bijvoorbeeld jouw dokter; dat er iets mis is. Vind ik een goede truck!

De meeste mensen vergeten hun dromen en dat is vaak jammer (behalve de nachtmerries dan). Binnenkort kun je voor het slapen, intypen wat je wilt dromen. Je goochelt dus maar wat. En de volgende morgen vertelt de robot naar wat voor een fantastische show jij bent geweest.

En... er komt ook een Google-bril, die alle draadjes, poorten, plug-ins en apps gaat vervangen. Jij denkt iets... Eigenlijk bedenkt Google iets voor jou! En dan begint het feest! Vul de rest zelf maar in.

We hoeven in de toekomst dus nooit meer zelf te googelen! Google goochelt het voor jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten