Translate

zondag 28 oktober 2012

Sandy of Ellen?

Zondag is de dag van Rob de Nijs. Dus afblijven. Het is zijn dag! Maar wat zou hij vandaag toch allemaal weer aan het doen zijn? Hij is van vast vergeten de klok een uurtje terug te zetten. De bomen in de tuin worden steeds kaler. Het wordt weer winter. Lekker warm bij de kachel en door het beslagen raam naar de sneeuwvlokken kijken. Yes! Ik verheug mij er al op.

Orkaan Sandy komt er aan! Obama bibbert. New York wordt overstroomt! Mensen hamsteren, en de metro wordt wellicht gesloten. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die verschrikkelijke tropische stormen altijd zo'n lieve jongens- of meisjesnaam geven: Sandy, Henri, Isabel, Leslie, Alberto... Ik begrijp daar echt geen snars van.

Parachutespringen vanaf een keukentrapje. Het enige wat je nodig hebt is: een parachute, een bladblazer en een filmcamera. Een beetje bibberend uit je ogen kijken en... het ziet er op het scherm net echt uit! Sprong Felix Baumgartner dus wel echt 39 kilometer naar beneden? Ik heb zo ook altijd grote twijfels gehad bij de eerste maanlanding.

Voedselcontroles in supermarkten. Een sprinkhaan in een blik sperziebonen; een paar wimpers in een ijstaart; een schroef in een staaf marsepein; een postzegel uit 1984, met een afbeelding van Rob samen met een schaars geklede Frau Antje, in een stuk kaas; een muis in een pot augurken... Volgens mij is het binnenkort uit met de pret, en slikken we alleen nog maar astronautenpillen!

Post.nl ontslaat 800 bezorgers omdat ze dit jaar de post slecht bezorgden. In België is er eens een postbode gesnapt, die meer dan tien jaar iedere dag de post gewoon bij hem boven op zolder deponeerde. Daarna ging hij de hele dag wielrennen of vissen.

Zou Rob bang zijn voor Sandy of... voor Halloween, en zit hij nu bibberend achter zijn sofa verscholen? Je weet het immers nooit met hem. Het blijft een man vol verrassingen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten