Translate

woensdag 12 december 2012

For ever young

Kinderen worden tegenwoordig steeds sneller volwassen (= oud)!

Ik hoor een meisje bijna snikkend zeggen: "Ik ben vandaag twaalf geworden en dat vind ik helemaal niet leuk. En voor mijn leeftijd ben ik blijkbaar ook al veel te groot! Nu moet ik van de dokter groeiremmers slikken, omdat ik anders misschien wel 3.12 meter lang wordt.

En ik voel mij heel eenzaam, omdat mijn vader en moeder - na twaalf jaar samenhokken - vanmorgen in alle vroegte met z'n tweetjes naar het stadhuis zijn geslopen (ik mocht niet mee!).

Wie slim is, trouwt op 12-12-12, stond er ergens in een krant. En erg slim zijn mijn ouders niet, want ze wilden eerst op 13-13-13 in het huwelijksbootje stappen.

Vanavond is er een grotenmensen feest! En ze hebben twaalf flessen Champagne Armand de Brignac à 39.500 euro per fles (inhoud 30 liter) besteld om het te vieren.
Van dat bedrag kun je je leven lang kinderfeestjes vieren.

Nee, ik wil niet oud worden, en zeker niet zo!.
Bovendien: wat rijmt er nu op twaalf? Ik vind het een rot leeftijd!"

Ik krab langdurig achter mijn oor (twaalf keer) en mompel: 'Toen ik twaalf was, wilde ik ook niet ouder worden. Jarenlang heb ik mijn leeftijd verzwegen.
Want dertien is een ongeluksgetal!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten