Translate

vrijdag 20 juni 2014

Het was een echte billenknijper - Willem-Alexander en Maxima hopten een vreugdedansje op een gele skippybal.

De uitslag Nederland - Australië was niet te voorspellen! Zelfs een sprinkhaan (de grasshopper uit de serie Kung Fu met David Carradine) had het niet kunnen dromen. Willem-Alexander en Maxima moesten alweer een dansje maken. Of zouden ze vrolijk op de muziek van Fransje Bauer op een gele skippybal rondgesprongen hebben?

Ik luister naar het olijke commentaar van de heren van VI ORANJE - in het Kurhaus aan het Scheveningse strand. Wat een gekwetter en getetter. Nou, ik mis die Dries Roelvink (in gele zwembroek) toch wel een beetje.

Een tijd geleden was ik in Scheveningen en toen was het strand bezaaid met duizenden gele vlinders. Wat die daar deden? Dries mag het weten. Misschien kwamen ze wel op al die fel gekleurde tangaslipjes af en dachten ze dat het bloemen waren. Tja, je weet het niet, hè.

Een vriendin van mij had eens een hele grote badhanddoek gekocht met daarop knalgele zonnebloemen. Prachtig, "maar wel een beetje dom", zou Maxima zeggen. Ze had de handdoek nog maar net op het strand uitgespreid toen er al een eerste nieuwsgierige bij kwam aan gezoemd. En volgens mij was het de koningin! Want niet lang daarna volgde de rest van de bijenkorf - die blijkbaar ook allemaal dachten dat het een échte Van Gogh was. Nou, mijn vriendin werd dus helemaal lek gestoken!

Weten jullie trouwens waarom er tijdens deze WK - in de buurt van het strafschopgebied - zoveel vrije trappen worden gegeven? Omdat die scheidsrechters er nu een nieuw speeltje bij hebben! Want alleen maar op een fluitje blazen, met gele en rode kaarten wapperen en tekeningetjes in een boekje krabbelen is blijkbaar niet genoeg. Ja, ze hebben nu een spuitbusje waarmee ze lijntjes op het veld mogen trekken. Volgens mij is het dezelfde mousse die ik wel eens in mijn haren spuit - om mijn krullen te verstevigen. En dat witte schuim spuiten zij nu op de groen geverfde grasmat! Het nieuwe spelletje heet "schuimpje trekken". Voetballers moeten nu als kleine kindertjes achter het lijntje blijven staan. Tot hier en niet verder! En vlug ook - want anders spuit zo'n scheidsrechter zonder pardon over je peperdure voetbalschoenen.

Sierd de Vos vind ik geweldig. Ik lach mij soms te pletter om die man. Het gaat eigenlijk nergens over. Volgens mij heeft hij vaak naar Erica Terpstra gekeken. Als Sierd vanuit Brazilië - met zijn droge stem en met een 'geheimzinnige' glimlach - na soms minuten stilte zegt: tja..., wat zal ik er van zeggen... Dan valt half VI ORANJE al van hun stoel van het lachen. En dan heeft hij nog niets gezegd. Kun je nagaan hoe er gelachen wordt, als hij écht iets gaat zeggen.

Gelukkig voor Nederland kwam Memphis Depay (van PSV) in het veld, want die kangoeroes maakten rare sprongen. Ja, "Het was met de billen knijpen", hoorde ik iemand met een zuinig mondje zeggen.

Nee, geef mij maar tafelvoetbal.


Maar ja, je weet nooit of er een gele vlinder op de hand van Van Gaal gaat zitten en dan wordt Nederland misschien toch nog wereldkampioen.

-----------------------------------------------------------------------

Jozef Bloks steunt Alzheimer Nederland - Steunt u ook!

De eerste Lippy poster "BLAUWE HONING" is klaar!
Formaat: A2 (40 x 60 cm)
Zwart Wit
Prijs € 5,00

U kunt deze poster gemakkelijk per email bestellen.
Kijk hiervoor - en ook voor het boekje "Nieuws met een glimlach: Deel 1 - 2014" - op www.jozefbloksmuseum.nl/Webshop.htm
Met leuke Lippy illustraties!

Een deel van de opbrengst gaat naar Alzheimer Nederland!

Deze actie kunt u ook direct steunen door te doneren!
Kijk hiervoor op: www.inactievooralzheimer.nl/acties

Al stort u maar één euro - iedere euro telt!

Bedankt voor uw steun!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten