Translate

dinsdag 8 juli 2014

Maxima als Ring Girl - dat vindt van Gaal vast wel leuk.

De vissen in mijn vijver zwemmen als gekken achter elkaar aan. Wild spartelend wurmen ze zich tussen de wortels van waterplanten door. Ze bespringen elkaar. En dat de hele dag door!
'Krolse goudvissen,' mompel ik in mijzelf. Of is het wederom een voetbalvoorspelling? Gaat Nederland van Costa Rica winnen?

Van Gaal ziet - in zijn dromen - zijn spelers al na afloop van de wedstrijd triomfantelijk aan een kokosnoot gevuld met een heerlijke tropische cocktail slurpen.

Ik heb wél zo mijn bedenkingen bij dit voetbaltoernooi. Want ik snap die voetballers niet. Ze hebben een enorm veld ter beschikking en dan gaan ze toch vaak heel dicht tegen de zijlijn spelen. Misschien moeten ze het veld een ietsje pietsje breder maken?

Scheidsrechters nemen beslissingen..., spelers protesteren. Maar ze verliezen het altijd! Ik zit op het moment te wachten dat er een verontwaardigde voetballer een kaart met daarop een joker uit zijn broekzak trekt. Ja, de rollen moeten maar eens omgedraaid worden!

Bij het wisselen zie ik telkens een bord met daarop de naam "Hublot".
'Wie is toch die man die bij iedere wedstrijd invalt?' vraag ik mij bedenkelijk af.

Eigenlijk is zo'n voetbalveld maar saai. Ze zouden die grasmat een beetje moeten opfleuren. Ze gebruiken nu groene grasverf om de kale plekken te verdoezelen, dus kunnen ze ook met andere kleurtjes het veld leuk decoreren! Vooral met veel oranje - want dat is een fantastische kleur! Ze moeten kunstenaars grote tekeningen laten maken met bloemen en vogels. Of met leuke meiden in veelkleurig ondergoed - dat zal voor de mensen op de tribunes en zeker voor de televisiekijkers een heel verfrissend beeld zijn. Ja, daar worden de mensen vrolijk van en dan gaan ze de spelers nóg enthousiaster aanmoedigen.

En dat volkslied (waarbij vals zingen een speciale sport schijnt te zijn), daar moet ook iets aan gedaan worden. Wat dacht je van een leuk liedje van K3 - "Handjes draaien" of... "Met de beentjes in de lucht".
Die kindertjes - aan het handje van de spelers - zijn natuurlijk wel leuk en innemend, maar geef mij maar Amerikaanse cheerleaders - van die altijd blije yellende hupseflupjes die leuke dansjes maken in korte opwaaiende zomerjurkjes en zwaaien met pompons in zoete kleurtjes.

En dan..., dat scorebord. Poeh..., poeh! En..., dat wisselbord! Poeh..., poeh! Daar moeten Ring Girls in bikini mee rondlopen - net zoals bij het Amerikaanse worstelen - en Jolanthe Cabau en Tatjana Simic moeten verplicht vrolijk mee huppelen.
Dat die Brazilianen (met hun carnaval) dat nou niet zelf hadden kunnen bedenken?
En scheids- en grensrechters moeten in Mickey Mouse kostuums. De mensen willen toch kijkgenot. Ja, toch!

Rust: 0 - 0

Bal tegen de paal. Bal tegen de lat. Hij wil er niet in! Volgens mij zit er ergens op de tribune iemand met een joystick. Er zit in ieder geval een vreemd luchtje aan die bal - dat is zeker!

Ze zouden trouwens die doelpalen ook een beetje moeten opleuken. Met ballonnetjes in allerlei kleuren, en veel slingers. Dat schiet toch veel lekkerder! En veel knetterend vuurwerk als er een doelpunt valt. En de keepers moeten verkleed gaan als Spider-Man - zwierend aan de lat.

Verlenging: 0 - 0

Nog nooit floot er een grensrechter zo vaak voor buitenspel. Die moet maar eens snel naar Specsavers, denk ik bij mijzelf.

Eind goed al goed:

Tim Krul vervangt een paar minuten voor einde keeper Cillessen. Hij is de reddende engel die - tijdens het strafschop schieten - de penalty van Michael Umaña stopt, en Nederland wederom doet winnen.

En Maxima (verkleed als Ring Girl) doet samen met Willem-Alexander wederom een dansje.

Nee, ik houd het nog steeds bij tafelvoetbal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten