Translate

zaterdag 25 april 2015

Gijzeling

Wat ik in de kletsprogramma's op tv zo allemaal opvang. Oh..., ik zie dat u uw parkeerboete niet kan, of wil betalen. Zo, zo.., dat is niet zo best. Nou, dan wordt u gegijzeld. U gaat de bak in en daar kunt er eens op uw gemak een tijdje over nadenken. Ja, maar edelachtbare... En zo probeert justitie jou te dwingen om de boete toch maar snel te betalen. Hoe is dit in het koninkrijkje van Willempie en Maxje (anno 2015) in godsnaam mogelijk, ik snap er geen reet van. Twintig dagen later kom je uit je spinnenweb-hol, en dan moet je nog steeds betalen, want de boete blijft gewoon staan!
Het ging om € 60,00. Maar na een aanmaning komt er weer een boete bij. En nog een, en nog een, en voordat je het weet is het meer dan 500 euroballen!
Een afbetalingsregeling is absoluut niet mogelijk! Ja..., dit is de wet van Mulder! Gelukkig heb je in de gevangenis van de echte criminelen geleerd; hoe je snel wat kan bijverdienen met een wietplantage'tje of een krakie. Want anders was je mooi de pineut! Ja..., jaarlijks worden er zo'n 100.000 mensen gegijzeld - ongelooflijk hè.

Bij Jeroen Pauw aan tafel ging het over een fris en fruitige vrouw van 65 jaar - die al 13 kinderen heeft - en nu in verwachting is van een vierling. En... ze heeft ook een vette verkeersboete aan haar kont hangen. Ze leidt echter een riant leventje, want het levert haar een berg kinderbijslag op. "Och, even naar de spermabank en... hoppa, zei ze tussen twee weeën door."
Maar als de bezuinigingen zo door gaan, dan worden straks vrouwen van negentig nog zwanger! Op bestelling! Want als je maar een miserabel AOW'tje hebt. Wat moet je dan? In deze wereld waar je steeds wordt genept.
Mijn god; in wat voor idiote maatschappij leven wij nu toch, vraag ik mij wederom af. Stel je bent twaalf en je hebt een moeder (met een dikke buik) van 102. Ga je mee touwtje springen of een partijtje badmintonnen is er écht niet bij. Wat een saai mens, mompel je dan. En, je zus van vijfentwintig - die iedere avond op Techno Parties rondhangt - is met hele andere spannende dingen bezig.

In weer een ander praatprogramma (ik zap maar wat) ging het over cybercrime. Honderdvijftien jaar oud, en je hebt nog maar pas je laatste kindje - krakend en met veel moeite - eruit geperst, krijg je dat gesodemieter ook nog op je ouwe dak. Ga je lekker op vakantie, wordt verdomme jouw vliegtuig gehighjacked. "Hé, we vliegen de verkeerde kant uit! Ik wil naar mijn geliefde Caraïbische eilandje - naar Pamper Island - en niet naar de Zuidpool (daar ben ik al twee keer geweest)!" Gelukkig zijn er nu cyberarms die de oude dame nog net op tijd konden redden. Ja, nog even en een swingende Robocop wandelt door onze straten.

Gelukkig heb ik van dat moderne gedoe allemaal geen last. Ik heb geen pc, geen tv, geen radio (ik zing en fluit zelf de hele dag), geen stofzuiger, geen elektrische tandenborstel... Ik heb alleen een waterput en een open haard. Dus..., geen last van hackers! Verder zijn er de vogels, de vlinders en de konijntjes. En..., ik heb een gegijzelde blonde pen-vriendin (ellenlange brieven). Man oh man, ik schrijf mij soms helemaal suf!
Ik heb ook geen auto. Gewoon lekkere, gezonde fietsvakanties - door de natuur - met de kinderen. "Wij zijn dol op de bossen, daar kunnen we hossen...., van je tjingele, tjingele, tjingele, tjingele boem. En..., we hebben een potje met vet al op de tafel gezet, eerste couplet...." Ja, gezellig!
Na het honderdenzesentwintigste couplet wordt dat wel eens erg vermoeiend! Maar goed, dus geen parkeerboetes (mijn vriendin wel). Nee, ik red mij prima. Behalve al die stinkende, vuile poepluiers - maar ja, pampers zijn veel te duur. Bovendien krijg ik er bruine vingers van (en het gaat zo onder je nagels zitten)!

En... die cybercrimes! Tja, wat zal ik daarvan zeggen: ja, die baren mij wel zorgen. Ze kunnen nu al een drone een aanval laten uitvoeren door er alleen maar aan te denken (ik denk..., ik denk dat ik morgen Madurodam ga aanvallen). Dus als je mensen met diepe rimpels in hun voorhoofd ziet of... met een hele brede grijns op hun gezicht, dan moet je oppassen. Zeker als je een vreemd gezoem boven je hoofd hoort!

Pats..., pats! Oh sorry, dat was Maja de bij.

----------------------------------------------------

En..., deze week geen tekeningetje bij het verhaaltje. Tja, mooi weer hè, dus lekker de voortuin opgeknapt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten