Translate

donderdag 12 mei 2016

De gasbelscheurbromvlieg en...Lekker barbeknoeien in december

De gasbelscheurbromvlieg rukt op!

Op mijn verjaardagsfeestje jammerde een Noorderling alsmaar over scheuren in zijn huis. Plotseling voelde ik een enge steek! Vandaag zit ik als 65 plusser onder de jeukende bulten van de Groningse gasbelscheurbromvlieg! Iedereen bedankt voor de felicitaties. (jozefbloks.blogspot.nl)

En als cadeautje een niet gepubliceerd verhaaltje uit december 2015.

Ruttemetutje ligt in zijn bedje te zweten. 'Een motie van afkeuring, mompelt hij in zichzelf. Dat was kantje boord. Nog zo'n foutje en ik vlieg eruit. Anouchka van Miltenburg hangt vier en een half jaar gevangenisstraf boven het hoofd. Mijn god, wat ik tijdens mijn carrière toch allemaal versnipperd heb, daar staat levenslang op, kielhalen, vierendelen...'
Diederikje zit naast zijn bed en houdt zijn klamme handje vast. 'Je kunt natuurlijk ook je eigen hoofd door de papierversnipperaar halen,' zegt hij met een vette grijns van oor tot oor. En..., vervolgt hij. Ik hoorde trouwens iemand in een tv programma zeggen dat jij je nergens van aantrekt. Dat jij nu waarschijnlijk ergens in je onderbroek samen met Anouchka, die ook slechts nog één veer draagt, boven op een bar staat te dansen.'
'Schijn bedriegt,' zegt Ruttemetutje zuchtend.

Misschien zouden ze voortaan allemaal oude mannetjes en vrouwtjes op de publieke tribune van de Tweede Kamer moeten laten plaatsnemen, die dan iedere keer als er weer een politicus staat te liegen of rond de pot draait keihard beginnen te lachen. En dat dat als een soort van Muppet Show life wordt uitgezonden. Ja, zo'n programma zou hoge kijkcijfers scoren!

'Man, zet die verwarming nu toch eens wat lager!' zegt Ruttemetutje plotseling.
'Die staat helemaal niet aan! En..., kom nu eens je bedje uit, want we moeten naar een barbeknoei.'
'Een barbeknoei in december?'
'Het is voor een goed doel! Ja, sinds de industriële revolutie (rond 1750) hebben we het klimaat flink naar de kloten geholpen. En nu is er vanmiddag een benefietbarbeknoei voor de toekomstige interplanetaire vluchtelingen. Zoiets als Serious Request. En niet in een glazen huis, maar gewoon lekker buiten in de tuin van John de Mol.

Binnenkort weer meer Nieuws met een glimlach!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten