Translate

zaterdag 15 januari 2022

Brand New Day steelt mijn (bos)boefjes 038

Brand New Day is een Nederlandse pensioen- en beleggingsbank gevestigd in Amsterdam.

In een van hun tv reclames hoorde ik een man vrolijk kletsen over bitcoin boefjes en kryptoncowboys.  

Toeval of heeft BND de bosboefjes uit mijn verhaal 'Mijn vriend brak zijn penis (uit 2014)' gestolen? Voor alle duidelijkheid: in dat verhaal gaat het hondje van een vriendin (speurneus Beppie) in het bos achter bosboeven en verdwaalde potloodventers aan.

Zal ik ze voor de rechter slepen? 

De tv commercial was vlak voor Flikken Maastricht, een politieserie met daarin grote boef Tygo Gernandt en... nog veel meer andere boefjes en cowboys.

En in deze aflevering zag ik ook Brûni Heinke in een verzorgingstehuis; ze bleek een pooier uit haar verleden met een aardappelschilmesje te hebben vermoord.

Aan Brûni heb ik een hele leuke herinnering: samen met een vriend bezocht ik in 1980 het Stedelijk Museum in Amsterdam... 

Een paar dagen daarvoor had ik in een radioprogramma een goede versiertruc gehoord: als je een wildvreemd persoon aanspreekt met: hé, hoe gaat het met jou en... zullen we een kopje koffie gaan drinken? Dan schijnt dat te werken! 

Er stond een knetterknappe - maar voor ons totaal onbekende - jongedame naar een immens groot erotisch schilderij te kijken. Ik zei tegen mijn vriend: 'Eens kijken hoe ze reageert.' 

Ik stapte op haar af en even later zaten wij met een grote punt appelgebak gezellig in het museumrestaurant te keuvelen. Zij vertelde dat ze actrice was en o.a. in de Nederlandse film Blue Movie had gespeeld. En wij zeiden dat wij een act hadden met Bengaalse witte tijgers waarmee wij over heel de wereld optraden, waaronder ook in Las Vegas. Toen wij na een uurtje afscheid namen, mompelde mijn vriend: 'Leuke knappe dame, maar wat een kletsmadam.'

Een week later zat ik 'avonds tv te kijken en plotseling kwam Brûni in beeld. 'Verdomd, zei mijn vriend, ze is écht actrice en ze lulde helemaal niet uit haar nek.'

'Maar wij wel,' zei ik grinnikend. 

---------------------------------------------------------------

MIJN VRIEND BRAK ZIJN PENIS - LEZEN - Klik hier

Tja, wat ik als pensionado in Altea (Spanje) toch allemaal meemaak.

Ik verveel me geen dag.

Bekijk op Spreadshirt.nl mijn talloze afbeeldingen van stripfiguren, grappige teksten, muziek, mode, kunst en natuurlijk de zwaan van Altea; op T-shirts, sweaters, hoodies, mokken, knuffeldieren, tassen, stickers etc. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten