Translate

zondag 19 november 2023

Dik Gat

Het is druk op het strand. Het is half november en het is 26 graden. Op mijn mobieltje kijk ik naar het nieuws.

Er komt een volle dame aangehobbeld en vlak voor mijn handdoekje ploft Dik Gat neer. Tijdens haar landing raakt ze mijn rechtervoet. 'Auw... auw!' roep ik uit. Ze kijkt naar mij en lijkt te denken "watje".

Tijdens een politieactie zie ik een poes in camouflagekleuren naast een agent door het beeld paraderen. 'Gebruiken ze nu ook al knuffelpoezen als snuffelpoezen?' vraag ik mij bedenkelijk af. En is snuffelhond Beppie nu uit de gratie? Zie bosboefjes/Beppie de snuffelhond

Verder is er niet veel interessants op het nieuws. Ik schakel over op Studio Sport.

Voetballer Xavi Simons zit een beetje zielig met een grote zak met ijs tegen zijn hoofd gedrukt op de bank. Tja, met zijn huilerige gezicht doet hij mij soms toch echt denken aan Stan Laurel (van de Dikke en de Dunne).

Koeknuffelen is nu blijkbaar helemaal in. Ik zie een Dik Gat samen met een koe lepeltje-lepeltje in het stro liggen (wordt dat een nieuwe sport?)

Basketbal: Lange volwassen mannen die een balletje in een mandje proberen te gooien - maar het verdient wel goed!

Veldrijden voor Dames - door de modder baggerend en hobbelend over rottende planken. 'Dat is echt slecht voor de eierstokken,' mompel ik in mijzelf. 'Dames moeten in mooie kleertjes paraderen, de jongens verleiden, ja toch!'

Dik Gat heeft genoeg van het zonnebaden. Ze kleedt zich aan en in het voorbijgaan zegt ze met een brede glimlach "sorry, sorry... ik verloor mijn evenwicht".

---------------------------------------------------------------

Tja, wat ik als pensionado in Altea (Spanje) toch allemaal meemaak.

Ik verveel me geen enkele dag.

Bekijk op saatchiart.com afbeeldingen van schilderijen, tekeningen en objecten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten