Translate

woensdag 15 januari 2020

Café Ópera in Altea 026


Samen met een pronte vrouw met blond opgestoken haar (ik noem haar Suikerspin) wandel ik over de boulevard van Altea richting de haven. Volgens een goede vriend van mij is daar ergens een café waar je fantastisch kunt eten: het heet "Café Ópera".
Als we er aankomen, zie ik mensen hun fiets voor de ingang stallen - het hele terras zit vol.
We moeten wachten!
Ondanks dat het slechts 14 graden is, is de zon brandend... heerlijk - en dat in januari!.
Ondertussen spitten we de menukaart door. Het is een prachtig verzorgde kaart met tientallen gerechten, salades, belegde broodjes, lekkere taartjes en nog veel meer. En allemaal hebben ze een naam van een muziekstuk, een componist... De eigenaar zal wel een groot muziekliefhebber zijn, mompel ik in mijzelf.
Suikerspin begint overdreven te watertanden, maar gelukkig heeft ze een zakdoekje bij de hand. We reserveren een tafeltje en nog geen kwartier later schuiven we aan. Om ons heen zien we mensen van allerlei lekkers genieten - het ziet er fantastisch uit - het lijken wel schilderijtjes (zo mooi opgemaakt). We besluiten niet uitgebreid te eten - misschien een volgende keer. Ik bestel lasagna en Suikerspin neemt eend.
Nou, mijn vriend had niet overdreven: hier kun je dus écht lekker eten. Ik omschrijf het als een Franse keuken, de bediening is zeer vriendelijk, de prijs valt reuze mee en alles lijkt met heel veel liefde te zijn klaargemaakt.

Als we weggaan laat Suikerspin een boertje.
En ik zeg: 'hé, gedraag je een beetje!'
'Nee hoor, dat heb ik in Japan geleerd en dat betekent dat je het héééééél lekker vond.'

Tja, wat ik als pensionado in Altea (Spanje) toch allemaal meemaak.
Ik verveel me geen dag.


Bekijk talloze t-shirts van Jozef Bloks met afbeeldingen van stripfiguren, grappige teksten, muziek, kunst en natuurlijk de zwaan van Altea op Spreadshirt.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten