Translate

zaterdag 4 januari 2020

Pamper Island in Spain? 024


Ik werd vanmorgen al heel vroeg wakker en ik besloot om te gaan strandjutten. Het was nog een beetje schemerig en plotseling struikelde ik over een paar grote, natte dozen met daarin pampers. Ja, je leest het goed: netjes in plastic verpakte pampers.

Het deed mij meteen denken aan het blogverhaaltje "Pamper Island" dat ik in 2012 heb geschreven over een oudere dame die een eiland in de Stille Zuidzee had gekocht en er een bijzonder project was gestart met de naam "Lekker-Luier-Land".

Oudjes mogen zich daar weer als baby's gedragen. Slechts gehuld in pampers - in lieve babykleurtjes - genieten ze er van de zon. Ze spelen met een schepje en een emmertje op het strand of in de zandbak.
En samen met een gezellige juffrouw huppelen ze blijgezind - terwijl ze kinderliedjes zingen - hand in hand over het eiland. "Het paradijs voor bejaarden", zo adverteerde de eigenaresse.

"Ik word hier letterlijk in de watten gelegd, iedere dag worden mijn billetjes met zachte, fris geurende zeep gewassen en lekker ingepoederd... heerlijk", zo vertelde een rimpelige oude man.
In de volksmond heeft het eiland natuurlijk al een bijnaam namelijk "Het Poepeiland".

Het schijnt dat steeds meer ouderen aan de luier gaan en nu al meer pampers verbruiken dan baby's. Het Pampereiland werd een groot succes en de eigenaresse heeft ondertussen al meerdere eilanden gekocht.

Na het publiceren van dat verhaal kreeg ik veel reacties en ik ontdekte dat er heel veel pamperclubs bestaan die pamperfeestjes organiseren waar jong en oud - gehuld in pampers in allerlei geuren en kleuren - vrolijk feestvieren. En... ze houden ook allerlei themafeesten en wedstrijden.

Maar goed... terwijl ik uit nieuwsgierigheid weer een doos open, vraag ik mijzelf af of die dame hier voor de kust van Spanje ook een eiland heeft gekocht en dat die pampers tijdens een storm in zee zijn gewaaid, en hier in Altea zijn aangespoeld.
Het zou zo maar kunnen.

Op weg naar huis zie ik een man met een witte poedel wandelen met... jawel hoor: een pamper om haar reet.

Tja, wat ik als pensionado op het strand van Altea (Spanje) toch allemaal meemaak.
Ik verveel me geen dag.


Bekijk talloze t-shirts van Jozef Bloks met afbeeldingen van stripfiguren, grappige teksten, muziek, kunst en natuurlijk de zwaan van Altea op Spreadshirt.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten