Translate

donderdag 16 januari 2014

Utopia

Henk Westbroek (Het Goede Doel) zong het al in 1982: Waar kan ik heen? Dan maar naar Utopia. Nou, Lindy Vermeer vluchtte al na twee weken de deur uit.
John de Mol vindt dit wel heel erg snel. "Er was geen toilet, geen douche, geen warm water. (Had ze tijdens de voorgesprekken soms zitten slapen, want dat wist zelfs ik.) Het was veel zwaarder dan ze gedacht had, ze miste haar sigaretjes, haar vriendje, en de andere Utopianen toonden geen liefde voor de koeien. Bovendien kon ze er haar kwaliteiten (als dochter van een bouwvakker kon ze lassen, metselen en elektriciteit aanleggen) niet ontwikkelen. Nee, van knutselen kwam weinig terecht", zo vertelde de dierenartsassistente aan de pers. De kranten stonden er vol van "Het arme meisje…" Och gut, och gut toch. De volgende dag zat ze al bij Humberto Tan aan tafel. Om haar nek hing een houten hartje - gemaakt van een Utopiaboom - een geschenk van een vriend (lief hè). Volgens mij wordt dit meisje heel beroemd. Wanneer gaat ze zingen? Wanneer komt haar geïllustreerde dierenboek uit? Wanneer de film? Wanneer gaat ze een dierenkliniek openen? Ja, ze heeft dit knap bedacht, het is een slimme tante. En ze krijgt vast een dierenprogramma bij RTL dat gaat heten: Wie wil er mijn marmotje zien?
Of… is dit een stunt van John? Even flink wat publiciteit voor Utopia. Goed voor de kijkcijfers. Ook goed voor Lindy.
"Na twee weken laat ze 14 vrienden na", zegt ze bijna snikkend tegen Humberto. Hoezo? 15 mensen die elkaar nog maar net kennen! Ik zag ze alleen maar ruzie maken om een paar boterhammen.
Zo’n programma zou ik nou heel anders hebben ingevuld. Ik zou er 15 prachtige, sexy mensen ingestopt hebben (natuurlijk allemaal jaloers van aard). En zeg nu zelf, wie kijkt er niet graag naar een stel mooie mannen, en vrouwen met maatje 34 - die met elkaar op de vuist gaan, elkaar de haren uittrekken en de kleren van het lijf scheuren. Dat zou pas echt een cijferkanon zijn!
Ik zie het al helemaal voor me: Mooie vrouwen in mini bikini die de koeien melken, gespierde mannen die dikke boomstammen doorzagen, vrouwen die vechten om de laatste lippenstift, kerels die handje drukken - wie wint krijgt twee kippeneieren.
En… deze Beauty’s weten dat er 103 camera’s zijn, en… waar ze hangen! Dus showen ze de hele dag hun goddelijke lichamen. Want wie weet kijkt er wel iemand van Playboy of… - mag het iets gewaagder - iemand van Hustler?
En ik zou natuurlijk de locatie veranderen. Niet zoals nu op het terrein van een voormalig asielzoekerscentrum. Nee, ik zou mijn Utopia in een Dynasty-achtige villa laten plaatsvinden, met veel glitter en glamour (naar Dynasty keken immers jarenlang miljarden mensen). Nou succes verzekerd, denk ik zo bij mijzelf. En desnoods geef je zo’n programma ook nog een extra boost door diva Alexis - knabbelend aan een Snicker - even door het beeld te laten huppelen. Och, het zijn zomaar wat ideetjes.

John, wij moeten eens met elkaar praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten