Translate

zaterdag 16 februari 2019

De kreunende appel 019


Ja, het zonnetje staat iedere dag weer iets hoger aan de hemel - vandaag was het caliente, wat zeg ik: het was 'calor'! Maar, pas op want in je rug kan soms een koud venijnige windje waaien!
Ik eet een sterappeltje - heerlijk - en slurp de vitamine C gulzig naar binnen, want vitamine D die de zon geeft is niet genoeg. De appel lijkt mij bedenkelijk aan te kijken en zachtjes te kreunen. Het zal vast wel de wind zijn of ik begin langzaam gek te worden, mompel ik in mijzelf.
Een mooi doch keurig gekleed zondagsmeisje - dat niet ver van mij vandaan zit - eet ook een appeltje. Ze eet een Golden Delicious - ze heeft grote voortanden die de licht groene appel bijna in een keer middendoor klieven. De appel kreunt heftig en het nog bleke meisje kijkt mij angstig aan.
'Ja, het moet allemaal niet gekker worden,' roep ik.
Ze vouwt snel haar handdoekje op, trekt haar rokje strak en struikelend over het met keien bezaaide strand gaat ze er als een gehandicapte haas vandoor.

Tja, wat ik als pensionado op het strand van Altea (Spanje) toch allemaal meemaak.
Ik verveel me geen dag.


Bekijk talloze t-shirts met afbeeldingen van stripfiguren, grappige teksten, muziek, kunst en natuurlijk de zwaan van Altea op Spreadshirt.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten