Translate

woensdag 6 februari 2013

Alleen voor een échte Beyoncé-beschuit, kom ik mijn nest uit.

Noord Korea begint langzaam maar zeker een hoog James Bond gehalte te krijgen. Ze vallen nu imaginair de wereld aan. En met succes! Want New York is inmiddels al gevallen.

Zware zeebeving bij de Salomonseilanden. Zouden ze daar ook iets mee te maken hebben? Misschien doen ze er wel stiekem boringen onder water, op zoek naar het legendarische Ophir, waar Salomo - volgens de bijbel - zijn goud en edelstenen vandaan haalde.

Staalconcerns lijden flinke verliezen. Niet vreemd, als je bedenkt dat steeds meer mensen op een fiets van karton rijden, en hun soep opwarmen in een plastic pannetje.

Belgische bonbonproducenten zijn boos op Maleisië. Tja, in die Aziatische landen maken ze alles na: televisies, computers, auto's en nu dus ook Belgische pralines.

"Hé, dit is geen echte, deze smaakt een beetje naar Babi Pangang", hoor ik ergens in een winkel een gevulde madam zeggen.

En..., ze maken ook de condooms van Durex na! Condooms met een smaakje!

"Verdomme, deze smaakt helemaal niet naar chocolade! Ik proef duidelijk kroepoek", hoor ik mijn buurvrouw roepen.

Laatst was ik in een toko, en toen zei er een Chinees tegen een leuk Vlaams meisje: met jou wil ik wel een Beyoncéetje kraken.
Ik begreep totaal niet wat hij bedoelde. Totdat ik ergens las, dat de beschuiten van Bolletje ook al sinds jaren in China worden nagemaakt.

Ik kocht meteen een paar rollen en tot mijn grote verbazing stond er op de verpakking:
Alleen voor een échte Beyoncé-beschuit, kom ik mijn nest uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten